fredag 15 oktober 2010

ÅHH, är SÅ TRÖTT !!!

På att behöva strida om att BARN SKA ÅKA SÄKERT I TAXIN till och från skolan!!
Är det inte en självklarhet??

Nu har det hänt för 2:a ggr att taxin fått fortkörningsböter!!
Förra gången hände det för ca 1½ år sedan och då klarade han sig med 3 kilometer på en 50 väg!!! Då undrade Polisen om han skulle köra hem pojken eller om taxin klarade av det själv!!

Min son blev jätte rädd och sov dåligt i flera veckor efter det!!! Men jag tog upp det med Rektorn på skolan och så baörjade helvetet för min son, då började taxin att vara dum!!!

Nu så hände det igen för ca 1½ vecka sedan... Jo, att Taxin fick böter igen när han skulle stjutsa hem sonen!!

Och jag har pratat med skolan (Rekorn) och Taxins högsta chef.

Vad händer tror ni??!! Ja, båda stoppar huvudet i sanden och låtsas som inget har hänt!!!!

Min son sitter nu mera i en taxi som beter sig illa mot honom. Han är lång min son, men han får sitta längst bak där han inte ens får plast med sina ben, ochnär han går ur Taxin får andra barn klivaut först för annas kommer han inte ur!

Han ska komma försent till lektionen pga Taxin ska bara tanka och handla på Volvos innan han stjutsar dem till skolan. Eller häller upp kaffe som han ska dricka när han kör eller pratar i telefonen!!

Är det att köra skolabarn säkert??

Och då ramlar han ur för att han får knappt ur sina fötter ur bilen!!


Han får inte prata eller använda teckenspråk som är hans andra språk och prata med dom andra barnen...

Då säger Taxin att han ska vara TYST, och prata får han göra när han kommer hem!!!

Det är en otrevlig stämning i Taxin pga att jag som förälder har påtalat att jag tycker det är en självklarhet att mitt barn ska åka säkert till och från skolan!!

Eller vad tycker du?!! Är det så att vi som föräldrar ska vänta på ett samtal att det har hänt ditt barn något?!!

NEJ tack!! Min son ska sitta säkert i sin Taxi till och från skolan!

3 kommentarer:

  1. Klart han ska åka säkert! Jag hade blivit fullständigt skogstokig om vår busschaufför körde på det viset! Stå på dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. UlricaA>> Tack!! Jag kämpar på så gott jag kan!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har du köpt min E-bok som PDF fil?
    Vi löser det om du vill ha den i som sprialbok i stället. Skicka ett mail till mig. virkalitenkaka@hotmail.com
    Kram Catarina

    SvaraRadera